Τράπεζα Θεμάτων στα Θρησκευτικά - Λίγα λόγια

Η τράπεζα θεμάτων που έχει αναρτηθεί από το Υπουργείο, περιλαμβάνει διάφορους τύπους ερωτήσεων. Αυτοί είναι οι εξής:

1) Σωστού – Λάθους 2) Πολλαπλής επιλογής 3)Συμπλήρωσης κενών 4) Αντιστοίχησης 5) Ταξινόμησης 6) Πολλαπλής επιλογής με μικρή ανάπτυξη 7) Ανάπτυξης

Αυτό που φάνηκε αμέσως μόλις ασχολήθηκα με τα θέματα της Τράπεζας, ήταν ότι πολλές ερωτήσεις επαναλαμβάνονταν. Έτσι, προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές και οι συνάδελφοι Θεολόγοι, επεξεργάστηκα στατιστικά την Τράπεζα Θεμάτων, χώρισα τις ερωτήσεις σύμφωνα με τις παραπάνω κατηγορίες, έσβησα όσες ήταν διπλές και στη συνέχεια άρχισα να τις απαντώ. Να σημειωθεί πως εδώ περιλαμβάνονται ΟΛΕΣ οι ερωτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων. Εννοείται πως όσες ήταν ίδιες με μια μικρή διαφοροποίηση στην εκφώνηση σβήστηκαν.

Αποφάσισα να παρουσιάσω τις απαντήσεις με δύο τρόπους.
Ο ένας και πιο χρονοβόρος είναι με Quiz. Θα είναι ένας online τρόπος προετοιμασίας του μαθητή.

Ο δεύτερος τρόπος θα είναι με αρχεία PDF όπου εκεί θα βρείτε τα εξής: στην πρώτη στήλη θα δείτε κάτω από τον τίτλο Δ.Ε ένα νούμερο. Αυτό είναι η διδακτική ενότητα στην οποία αναφέρεται η ερώτηση. Έχω ταξινομήσει τις ερωτήσεις κατά διδακτική ενότητα, για διευκόλυνση όλων. Σιγά σιγά, όσο προχωρά η επεξεργασία των ερωτήσεων, θα συμπληρώνεται αυτός ο χώρος με νέα στοιχεία. Αν βρείτε οποιοδήποτε λάθος, παρακαλώ ενημερώστε με άμεσα ώστε να το διορθώσω.

Καλή επιτυχία στις εξετάσεις!!!

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Κατηγορία ερωτήσεων: Σωστό - Λάθος

Παρακαλώ πατείστε στον παρακάτω σύνδεσμο και στη συνέχεια επιλέξτε Download. Μόλις κατέβει το αρχείο με τις ερωτήσεις στον υπολογιστή σας, μπορείτε να το ανοίξετε με τον περιηγητή Ιστοσελίδων σας (Browser)

PDF: Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους

Quiz: Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους


17 σχόλια:

  1. 128. Τα γεγονότα της θείας οικονομίας απλώς περιγράφονται στην Αγία Γραφή και δεν αφορούν την Εκκλησία.--- Διδακτική ενότητα 7
    ? ΣΩΣΤΟ
    X ΛΑΘΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια Γιώργο, να είσαι πάντα καλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ, και εσείς εύχομαι να είστε πάντα καλά!!

      Διαγραφή
  3. ΔΕ16. Η Ορθόδοξη εκκλησία τιμά την Κοίμηση δηλαδή τον θάνατο της Θεοτόκου. Μήπως είναι σωστό;
    ΔΕ30 Οι Πατέρες της εκκλησίας αντιμετώπισαν τις αιρέσεις και έγραψαν ευχές για τη Θεία ευχατιστία , διαμορφώνοντας Λειτουργίες με το όνομά τους. Μήπως είναι σωστό και έχει σχέση με τη ΔΕ22 σελίδα 127;
    Συγχατητήρια πολύ καλή δουλειά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΕ18 Οι εικόνες είναι ΣΑΝ τα είδωλα και τα ξόανα όπου το πρωτότυπο είναι φανταστικό και ανύπαρκτο.Μήπως είναι λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΕ 12Στη ορθόδοξη παράδοση ο σωματικός θάνατος ταυτίζεται με τον πνευματικό θάνατο. Μήπως είναι λάθος;
    Αφού οάνθρωπος δεν είναι αιώνιος τίποτα δεν είναι αιώνιο. Μήπως είναι λάθος;Ο Θεός δεν αιώνιος;
    ΔΕ30 Οι ύμνοι ΣΥΧΝΑ εκφράζουν και προβάλλουν θεολογικές διδασκαλίες.Μήπως είναι λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το πρώτο το διόρθωσα. Επίσης και για τους ύμνους. Αυτό όμως με το αιώνιο, μήπως σε αντιπαραβολή με τον άνθρωπο μιλά για αιωνιότητα απλά της δημιουργίας και όχι του Θεού. Εφόσον ο άνθρωπος δεν είναι αιώνιος, τότε και ολόκληρη η δημιουργία δεν είναι αιώνια; Οπότε δεν έχουμε πρόβλημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τη φράση: (ΔΕ12) "Αφού ο άνθρωπος δεν είναι αιώνιος, τίποτε δεν είναι αιώνιο" νομίζω ότι πρέπει να την εκλάβουμε ως σωστή, διότι το "τίποτε" μπορεί να περικλείει και το Θεό. Η διατύπωση δεν είναι σαφής και ο κάθε θεολόγος μπορεί να την αξιολογήσει υποκειμενικά (αν και η άσκηση είναι αντικειμενικού τύπου). Πάντως, προσωπικά η πρώτη μου αντίδραση διαβάζοντας τη συγκεκριμένη φράση ήταν να τη χαρακτηρίσω λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εκείνο που βεβαιώνει τους πιστούς ότι υπάρχει αιωνιότητα είναι τα άφθαρτα λείψανα τω Αγίων.ΔΕ12 Μήπως αναφέρεται στους αγίους;Η διατύπωση σίγουρα δεν είναι σαφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη σελίδα 62 του βιβλίου ΔΕ12, γράφει: Οι άγιοί μας, με τα ακέραια και άφθαρτα λείψανά τους (όπως, λ.χ., ο Άγιος Σπυρίδων), βεβαιώνουν ήδη οτη ζωή αυτή την αλήθεια της αιωνιότη¬τας και τη νίκη του Χριστού πάνω στη φθορά και στο θάνατο.

      Οπότε λογικά ανήκει σε αυτήν την ενότητα.

      Διαγραφή
  9. Συγγνώμη για το προηγούμενο σχόλιό μου, έκανα λάθος. Αντί να γράψω ότι η φράση "Αφού ο άνθρωπος δεν είναι αιώνιος..." είναι λάθος, έγραψα ότι ότι είναι σωστή. Άρα, ναι, συμφωνώ με τον Pas Gia ότι η φράση πρέπει να θεωρηθεί λάθος, αφού μάλιστα έφερε ακόμη ένα επιχείρημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη σελίδα 61 γράφει: "Η αθανασία τού χαρίστηκε από το Θεό. Αν ο Θεός έπαιρνε πίσω αυτό το δώρο, ο άνθρωπος και όλος ο κόσμος θα επέστρεφαν στην ανυπαρξία."
      Έχοντας αυτό υπόψη, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε είναι πως αποκλείεται να εννοεί το Θεό, προφανώς επειδή μιλάει στην ΔΕ για θάνατο, αμαρτία και πνευματικό θάνατο=χωρισμό από το Θεό, ίσως ο ερωτών ήθελε να μπερδέψει τα παιδιά και να τα βάλει να απαντήσουν πως ο κόσμος θα είναι αιώνιος εφόσον δεν αμάρτησε προσωπικά. Εν πάση περιπτώσει είναι αρκετά ασαφής η διατύπωση, που εγώ προσωπικά θα δεχτώ ως σωστή απάντηση από τους μαθητές μου και τις δύο απαντήσεις. Ας πρόσεχαν τις διατυπώσεις καλύτερα.

      Διαγραφή